10.09.2025
Мақсаты: Жануарлар дүниесіндегі күзгі өзгерістер туралы, күздің келуіне байланысты өсімдіктер мен жануарлардың өміріндегі идеяларды игеру үшін жағдай жасау.
Міндеттері: Күзде табиғи табиғаттың ең тән құбылыстарын тануға үйрету; жалпы білім беру және зерттеу дағдыларын дамыту: бақылау, салыстыру, жүйелеу және жіктеу; Экологиялық сананы қалыптастыру, тірі табиғат объектілерінің өзара байланысы туралы түсінік.
Жабдық: Табиғи материалды жинауға арналған қораптар, компас.
Әдістемелік әдістер: күзгі табиғат бейнеленген пәндік суреттердің көрсетуі; Экологтардың тарихы; ашық ойын; Көркем сөздерді қолдану.
Материал: әртүрлі жапырақтарды бейнелейтін суреттер, күзгі табиғат, «Біз күзгі жапырақтарымыз» атрибуттарын, «Біз» ашық ойынға арналған белгілерді бейнелейді.
Экскурсияның барысы
I. Ұйымдастыру бөлігі.
Мұғалім (топта): балалар, қайырлы күн! Мен сізбен кездескеніме өте қуаныштымын! Бүгін біз күзгі орманға серуендейміз және жылдың осы заманында табиғаттың өмірі туралы көп білеміз. Біріншіден, ормандағы мінез-құлық ережелерін еске алайық. Жігіттер орманда жүріс ережелерін атайды: жолды ұстану, шу шығармаңыз, өсімдіктерді жыртып, бұтақтарды жасамаңыз, бұтақтарды сындырмаңыз, ұяларды және элсондарды жоймаңыз және т.б.
Әрі қарай, мұғаліммен студенттер мен оқушылар күзгі орманға серуендеді. Мұғалім орманда әңгімені В. Рождественскийдің өлеңімен «Орманға, хош иісті және керемет болған кезде» оқу арқылы бастайды.
Тәрбиеші: Балалар, жұмбақтарды тыңдап, сұраққа жауап беріңіз: - Егер аспан алыстап кетсе, егер құстар алыстағы жерге ұшса, егер аспан шырқалса, онда бұл жылдың не жолы деп аталады?
Балалар: күз.
Тәрбиеші: Дұрыс. Табиғат бейнелеп, сұраққа мұқият қарап, сұраққа жауап берейік: мұнда қай жылдың қай мезгіл бейнеленген?
Балалар: күз!
Тәрбиеші: Суретте күз суреттелген деп ойладыңыз ба?
Балалар: ағаштар мен шөптер сарыға айналды.
Тәрбиеші: Жақсы! Күздің тағы қандай белгілерін білесіз?
Балалар: жаңбыр жауады, алғашқы аяз, жапырақтардың құлауы, құстар:
Тәрбиеші: тағы да суретте мұқият қарастырайық. Ағаштарда және ағаштардың жанында кім бейнеленген?
Балалар: Құстар, сарай, моус:
Тәрбиеші: Олар ағаштарда және ағаштарға не істей алады? Жануарлар мен өсімдіктер мен ағаштар қалай қосыла алады?
Балалар: Жануарлар ағаштардан тамақ, ағаштардан жасырады, ағаштарға жасырын, бұтақтар мен шұңқырларда ұя салады.
Тәрбиеші: Жарайды! Жануарлар өсімдіктерден пайда көреді.
II кезең - жаңа материалды үйрену
Тәрбиеші: Жігіттер, айналаңызға қараңдар, орманшаңдық іздеңіз, күзгі ландшафттың сұлулығын таңдандырыңыз. Қандай күзгі дыбыстарды естисіз?